April 2024
Werken in het Rotterdamse onderwijs of de kinderopvang? Ontdek de mogelijkheden op 29 mei 2024!
Woensdag 29 mei 2024 organiseert de gemeente Rotterdam samen met de Rotterdamse schoolbesturen en kinderopvangorganisaties een informatiebijeenkomst. Daar leggen ze uit hoe je kunt werken in het onderwijs of de kinderopvang. Aanmelden kan hier.
Vraag nu subsidie aan voor een groenblauw schoolplein
Nog meer basisscholen in Rotterdam kunnen hun schoolplein groen en klimaatvriendelijk maken. Er is subsidie beschikbaar om het schoolplein te transformeren tot een groenblauw schoolplein. En het is nu ook mogelijk om subsidie aan te vragen voor een schoolplein bij nieuwbouw of renovatie. Tot uiterlijk 1 juni 2024 is via deze link subsidie aan te vragen.
Deeltijd masteropleiding Jonge Kind
Werk je met kinderen van 0 tot 8 jaar in het educatieve of sociale domein? En wil je je kennis verbreden? Ontdek de Master Jonge Kind aan de Hogeschool Rotterdam. Op hun website zijn ervaringsverhalen over het succesvol afronden van het tweede blok en inzichten uit het eerste semester te vinden. Zo kun je oriënteren of deze master bij jou past.
Rotterdamse onderwijsconferentie over dekolonisatie
Gemeente Rotterdam, Hogeschool Rotterdam, ICLON Universiteit Leiden en Wereldmuseum Rotterdam organiseren op dinsdag 4 juni de onderwijsconferentie ‘Educatie na de komma’. We gaan in gesprek over hoe de dekolonisatie van educatie eruit kan zien. Meld je nu aan.
Help jij leerlingen te motiveren voor een gezondheidsonderzoek?
‘Ik was ICT’er maar koos voor de kinderopvang’
Lees en bekijk nu het verhaal van Sebastiaan. Hij maakte de overstap van ICT naar de kinderopvang. Ontdek hoe hij zijn hart achterna ging, ondanks de uitdagingen. Laat je inspireren door zijn reis en zijn moed om een nieuwe richting in te slaan. En lees hoe hij jonge kinderen klaarstoomt voor een goede start in het basisonderwijs.
Deze nieuwsbrief is een uitgave van de gemeente Rotterdam voor het Rotterdamse onderwijs en de kinderopvang. De nieuwsbrief verschijnt 11x per jaar.